Tutkija sosiaalisessa mediassa – verkkonäkyvyydellä on väliä.
Luulisi, että sosiaalinen media ja tieteellinen tutkimus olisivat kuin luotuja toisilleen. Kuitenkin tutkijat ovat edelleen aliedustettuina somessa. Miksi?
2000-luvun kansalaistaidot: informaatio-, media- ja digitaidot
Nykyisessä tietoyhteiskunnassa toimiminen vaatii uusia digitaalisen kansalaisen taitoja: informaatio-, media- ja digitaitoja. Niitä ei juuri koulussa opita.
Pelillistäminen (gamification) tarkoittaa pelien mekaniikan soveltamista eri ympäristöihin, kuten työelämään, opiskeluun tai verkkopalveluihin. Työelämässä pelillistämisen avulla voidaan mm. lisätä työntekijöiden…
Jos jokainen antaa vähän, kaikki saavat paljon. Sosiaalinen intranet, jossa saadaan luotua jakamisen kulttuuri, on mitä parhain kasvualusta oppivalle organisaatiolle.
5 syytä tehdä oppilaitoksen laajuinen some-ratkaisu
osiaalisen median välineet tukevat luovia, verkostomaisia ja yhteisöllisiä työtapoja ja niistä voi hyötyä lähes kaikessa opiskelussa. Eniten hyötyä sosiaalisesta mediasta…
Viimeaikaisissa koulutusstrategioissa (EK:n "Oivallus" 2011, OPM:n "Osaava ja luova Suomi") on nostettu keskiöön luovuus, innovaatiotoiminta ja yrittäjyys. Sanotaan, että luovuutta…