Tästä LinkedIn oppaasta löydät runsaasti vinkkejä verkostoitumiseen, työnhakuun ja LinkedIn -profiilin hiomiseen vuodelle 2016.
Continue readingSosiaalinen portfolio: näin saat töitä tulevaisuudessa
Portfolio / blogi yleistyy kaikessa asiantuntijatyössä. Konkreettiset työnäytteet vakuuttavat etenkin jos niitä jaetaan (portfolion sosiaalinen ulottuvuus).
Continue readingMistä rakentuu henkilöbrändi ja maine verkossa?
Kestävä henkilöbrändi ja maine verkossa rakentuu ennen kaikkea omaa substanssiosaamista jakamalla – ei kikoilla, kampanjoilla tai pintaa kiillottamalla.
Continue readingAsiantuntija sosiaalisessa mediassa
Miten asiantuntija toimii sosiaalisessa mediassa? Tässä vinkkejä, miten Twitter, LinkedIn ja asiantuntijablogi voivat rakentaa asiantuntijuutta verkossa.
Continue readingTyönhaussa blogi vakuuttaa paremmin kuin paperit
Nykyisin työnantajat ovat yhä vähemmän kiinnostuneita tutkinnoista ja sertifikaateista ja enemmän todellisista taidoista ja työkokemuksesta. Tehokkain tapa antaa konkreettista näyttöä osaamisestaan on oma (asiantuntija)blogi tai ePortfolio.
Continue readingVerkkopresenssi korvasi ansioluettelon: Sosiaalinen media ja työnhaku.
Mashable uutisoi hiljattain, että Yhdysvalloissa 86% potentiaalisista työnantajista tutkii hakijoiden sosiaalisen median profiilit, olipa ne jaettu tarkoituksella tai tarkoituksetta. Ensimmäinen asia, minkä myös sinun potentiaalinen työnantajasi tekee, on Google -haku nimelläsi. Oletko vielä tarkistanut, mitä saat hakutulokseksi?
Continue readingSosiaalisesta mediasta potkua oppilaitosten ja työelämän yhteistyöhön
Viimeaikaisissa tutkimuksissa on ennustettu, että verkostot ovat tulevaisuudessa yhä tärkeämpiä työelämässä menestymisen kannalta. Koulutusjärjestelmämme ei ole reagoinut riittävästi työelämän muutoksiin, eikä se tällä hetkellä tue tarpeeksi verkostojen syntymistä.
Continue reading