Miten asiantuntija toimii sosiaalisessa mediassa? Tässä vinkkejä, miten Twitter, LinkedIn ja asiantuntijablogi voivat rakentaa asiantuntijuutta verkossa.
Continue readingTyönhaussa blogi vakuuttaa paremmin kuin paperit
Nykyisin työnantajat ovat yhä vähemmän kiinnostuneita tutkinnoista ja sertifikaateista ja enemmän todellisista taidoista ja työkokemuksesta. Tehokkain tapa antaa konkreettista näyttöä osaamisestaan on oma (asiantuntija)blogi tai ePortfolio.
Continue readingVerkkopresenssi korvasi ansioluettelon: Sosiaalinen media ja työnhaku.
Mashable uutisoi hiljattain, että Yhdysvalloissa 86% potentiaalisista työnantajista tutkii hakijoiden sosiaalisen median profiilit, olipa ne jaettu tarkoituksella tai tarkoituksetta. Ensimmäinen asia, minkä myös sinun potentiaalinen työnantajasi tekee, on Google -haku nimelläsi. Oletko vielä tarkistanut, mitä saat hakutulokseksi?
Continue reading