KTI Kiinteistötieto
Tiedot
- Asiakas: KTI Kiinteistötieto
- Vuosi: 2021 - 2022
Projektiin sisältyi
- WordPress verkkosivut
- Visuaalinen ilme & logon uudistus
- Painotuotteet: Markkinaraportti + yritysjulkaisujen ilme, käyntikortit
- Powerpoint -pohjat, lomakepohjat, some-profiilit
Verkkosivustoon sisältyi
- Responsiiviset sivut - skaalautuvat mobiilista aina 30" jättiruuduille
- Toiminnallisuudet: uutisvirta, uutiskirjeen ja KTI Onlinen integrointi, sosiaalisen median integrointi
- Sisällön sparraus: sisältörakenne ja viestinnän kärjet
- Kuvamaailma: kuvankäsittely, kuvitus, kuvakonsepti
- Monikielisyys: suomi, englanti
- Hakukoneoptimointi - metatiedot, hakukoneystävällinen sivurakenne & strateginen suunnittelu
- Sivuston jatkuva kehittäminen (2021-) ja päivitykset
Vieraile sivustolla
"Saimme toivomamme muutoksen. Raikas ilme ja liiketoimintaamme tukevat verkkosivut!"
KTI Kiinteistötieto on kiinteistöalaa palveleva asiantuntijayritys, johon luottavat mm. suuret suomalaiset vakuutusyhtiöt, rakennuttajat, kaupungit ja monet muut kiinteistöalan toimijat. KTI tarvitsi kokonaisvaltaisen yritysilmeen ja verkkosivujen uudistuksen, jolla haluttiin ilmentää entistä paremmin KTI:n asiantuntijuutta. Sometek suunnitteli KTI:lle uudet verkkosivut ja ilmeen käsittäen logon, painettujen julkaisujen ilmeen, käyntikortit, some-profiilit sekä Powerpoint- ja lomakepohjat.
Verkkosivuilla tavoitelimme modernia, raikasta ja asiantuntijaosaamista korostavaa mielikuvaa. Sometek auttoi sisällöntuotannossa mm. kärkiviestien muotoilussa ja sivurakenteessa. Uskottavuutta vahvistettiin mm. asiakaslogokarusellilla, palveluiden datanostoilla ja malliraporteilla. Logoa virtaviivaistettiin ja siitä tehtiin paremmin some-viestintään sopivat versiot.
Pääkuvituksena käytettiin suomalaista urbaania kaupunkimaisemaa – ilmakuvaa, kaupunkikuvaa ja arkkitehtuuria. Näin sidottiin toimintaa reaalimaailmaan. Arkkitehtoninen linjakas typografia tukee kuvituslinjaa. Lisäksi käytettiin piirroskuvitusta abstraktien konseptien välittämiseen. Värimaailmaa johdonmukaistettiin, jotta brändin päävärit jäävät paremmin mieleen (monokromaattinen paletti). Tarvittaessa (esim. graafit ja dataesitykset) paletti kuitenkin laajenee brändiväreistä johdetuksi laajaksi ja erottelevaksi paletiksi. Näin saavutettiin helposti tunnistettava visuaalinen linja, joka taipuu moneen tarkoitukseen.
KTI:n toimitusjohtaja Hanna Kaleva kertoo projektista:
"Saimme toivomamme muutoksen. Uusi ilme on raikas, toimiva ja liiketoimintaamme sopiva. Saimme myös näkemystä ja ideoita verkkosivujen sisältöön, esimerkiksi palvelusivujen rakenteeseen ja uskottavuustekijöiden esilletuomiseen. Markkinakatsauksemme sai myös uuden ilmeen, joka on saanut kehuja. Saimme verkkosivut ja katsauksen valmiiksi ajallaan, vaikka aikataulu oli paikoin tiukka. Kiitos hyvästä yhteistyöstä!"