Tiedot

Projektiin sisältyi

Verkkosivustoon sisältyi

Vieraile sivustolla

"Saimme visuaaliset, selkeät ja helppokäyttöiset verkkosivut"

Ikikiuas on Suomen johtavia kiuasvalmistajia. Jokainen IKI-kiuas valmistetaan käsityönä ja mallistoon lukeutuu korkealuokkaisia designkiukaita. Iki-kiukailla on saunottu kymmenien tuhansien suomalaiskotien lisäksi niin Löyly Helsingissä, startup tapahtuma Slushissa kuin Shanghain EXPO -näyttelyssä.

Sometek suunnitteli Ikikiukaalle 2016 uuden verkkokaupan / katalogin, joka toi visuaalisesti ja elämyksellisesti kiuasvalmistajan brändiä esiin. Sivut uudistettiin 2021 tavoitteena kansainvälistää brändiä ja vallata kiuasmarkkinoita ulkomailla, kuten Yhdysvalloissa. Saunan markkinointi ulkomailla on hyvin erilaista kuin Suomessa, ja huomioitavaa oli mm. koko saunakulttuurin vienti, hakukonenäkyvyys ja Ikikiukaan asemointi designkiuasvalmistajaksi.

Sivuilla panostettiin erityisesti tuotekuvitukseen ja IKI-kiukaan tarinan esittämiseen (mm. aikajana, videot). Projekti sisälsi paljon kuvankäsittelyä, jotta tuote- ja brändikuvat saatiin rikkaiksi, sävykkäiksi ja mieleenpainuviksi. Tuotesivuja tehostettiin mm. kuvakaruselleilla (+fullscreen kuvagalleria & zoom) ja tuotteiden löytämistä helpottamaan luotiin älykäs filtteröinti. 

Sivuston käytettävyyttä paranneltiin, jotta tuotetiedot, kiuasohjeet ja muut tärkeät tiedot löytyvät nopeasti yhdellä silmäyksellä. Lisäksi Sometek ideoi uuden asiakascaset osion, tuki Iki-kiuasta sisällön muokkaamisessa helppolukuisikemmaksi sekä sparrasi hakukoneoptimoinnissa. Yksi esimerkki tästä on suomalaista saunakulttuuria markkinoiva sivu, joka suunniteltiin onnistuneesti niin, että se sekä näkyy hakukoneissa, pysyy kiinnostavana lukijalle, että sitoo Ikikiukaan osaksi tarinaa. 

Iki-kiukaan markkinointipäällikkö Seppo Pöysti kertoo:

”Sivuista tuli erittäin hyvät, visuaaliset ja selkeät, ja niitä on aiempaa helpompi päivittää. Saimme myös hyviä ideoita sisällöntuotantoon, esimerkiksi IKI-tarinan esittämiseen sekä etusivun ”IKI-faktat” ja ”Sanottua” -osioihin. Kuvankäsittely paransi selvästi tuotekuvien laatua. Tuotteiden suodattimet ja tunnisteet auttavat asiakkaita löytämään oikean kiukaan aiempaa paremmin. Myös kiukaiden ohjeet saatiin aiempaa selkeämmin ja helppokäyttöisemmin esiin.”