Verkon uusi minimistandardi on responsiivinen sivusto, joka skaalautuu kaikille laitteille ja näytöille. Erilliset mobiilisivustot jäävät unholaan 2014.
Continue readingWordPress valloitti verkon: 20% nettisivuista WordPress -alustalla.
WordPress on verkon suosituin julkaisujärjestelmä. Se pyörittää jo yli viidesosaa verkkosivuista. Miksi isotkin brändit ovat valinneet WordPressin?
Continue readingKotisivut 2015: sosiaalinen & mobiili sivusto
Tulevaisuudessa kotisivut ovat yhä vähemmän pelkkä näyteikkuna ja enemmän vuorovaikutuskanava. Sosiaalinen ja mobiili sivusto alkaa olla minimistandardi.
Continue readingYritys sosiaalisessa mediassa – onko perustus kunnossa?
Sosiaalinen media on vain kuppi – kahvi sen pohjalla on sisältöä. Ja sisältöä ei kannata julkaista ensisijaisesti missään ulkoisessa some-palvelussa vaan omassa mediassa (=blogi), joka on 100% hallinnassasi.
Continue readingKotisivut kuolivat, yritysblogi kerää kävijät
Sisällöltään köyhät yrityksen kotisivut ovat kohta historiaa. Ne eivät näy hakukoneissa eivätkä leviä sosiaalisessa mediassa. Sen sijaan yritysblogi voi moninkertaistaa kävijämäärät.
Continue readingiPadit, sosiaalinen media ja Campus 2.0 Helsinki Business College:ssa
Helsinki Business College:ssa alkaa nyt syksyllä mielenkiintoinen kehityshanke, jossa oppimisen tueksi otetaan iPadit ja sosiaalisen median oppimisympäristö Campus 2.0. Hankkeessa on tarkoitus kehittää mm. mobiilia kenttätyöskentelyä (esim. työharjoittelut, yrityskäynnit), mediarikasta (video, kuva, ääni) oppimista ja omaehtoista portfoliotyöskentelyä.
Continue readingWordPress nousukiidossa 2012 – valtava potentiaali oppimisen ja yritystoiminnan kannalta
WordPress on maailman suosituin julkaisualusta ja sen suosion kasvulle ei näy loppua. Joidenkin arvioiden mukaan jopa 20-25% web-sivustoista käyttää 2012 voimanlähteenään Wordpressiä.
Continue readingWordPress – paras web-ohjelmistoalusta oppilaitoskäyttöön
Campus 2.0:n voimanlähteenä toimii Wordpress, web:in suosituin julkaisujärjestelmä. Wordpress -alustaa käyttää 15,8% maailman web-sivustoista. Alustan käyttäjiin lukeutuu mm. mediataloja (New York Times, Le Monde), suuryrityksiä (Adobe, Sony, Samsung), ja uusmediayrityksiä (Spotify, Mozzilla, Yahoo)
Continue reading