Tuloksia verkossa (1-2pv)
Verkossa perinteiset markkinointistrategiat toimivat heikosti. Mainoksia klikataan harvoin – sen sijaan käyttäjät hakeutuvat kiinnostavien sisältöjen pariin. Sisältömarkkinointi, jossa keskitytään mainosviestien tyrkyttämisen (push) sijaan käyttäjien houkutteluun (pull), on noussut tärkeimmäksi tavaksi luoda asiakassuhteita verkossa.
Sisällöntuotanto ja sen leviäminen sosiaalisessa mediassa ovat avainasemassa, kun sivustolle halutaan kävijöitä. Ihmiset luottavat yhä enemmän vertaissuosituksiin ja yhä vähemmän mainontaan. Kestävä sosiaalisen median strategia luo pohjaa verkkonäkyvyyden kasvattamiselle.
Laadukas sisältö pärjää parhaiten myös hakukoneissa. Hakukoneoptimointi, sosiaalinen media ja sisältöstrategia kietoutuvat kokonaisuudeksi, jonka kaikkien osien huomioiminen on tärkeää, jos haluaa saavuttaa tuloksia verkossa.
Kurssilla opit
1. luomaan asiakassuhteita verkossa
2. miten lisäät verkkosivuston näkyvyyttä sisältöjen avulla
3. mistä elementeistä sosiaalisen median strategia syntyy
4. hakukoneoptimoinnin logiikan.
Kurssi tarjoaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen sisältölähtöisestä verkkostrategiasta. Lisäksi kurssin tehtävänannoissa osallistujat pääsevät kehittelemään käytännössä omaa verkkostrategiaansa, jonka luomisessa kouluttaja tukee ja neuvoo.
Sisältölähtöisen verkkostrategian ymmärtäminen on nykyisin tärkeää miltei kenelle tahansa, joka haluaa menestyä verkossa. Koulutus soveltuu kaikille verkkoviestinnästä kiinnostuneille, yritysten tiedotus- viestintä- ja markkinointitehtävissä toimiville, sisällöntuottajille ja asiakaskontaktissa oleville.
1. Päivä: WordPress julkaisualustana
WordPress johdanto
- WordPress workflow – parempi tapa suunnitella verkkosivustoja
- WordPress showcase – sivustoesimerkkejä, inspiraatiota
WordPress asennus ja alkutoimet
- WordPress.com vs. asennus omalle palvelimelle
- tietokanta (PHP & MySQL) & tietoturva
- sivuston asetukset, permalinkit
- sivustojen luominen
WordPress ja sisällön lisääminen ja päivittäminen
- artikkelit / uutisvirta
- sivujen editointi ja taitto
- Gutenberg / visuaalinen / HTML -muokkain (editor)
- kuvat, videot ja mediaupotukset
WordPress -sivuston rakenne ja perustoiminnot
- valikot ja navigointi
- kategoriat ja avainsanat – tarkoituksenmukainen käyttö
- vimpaimia ja perustoimintoja
2. Päivä (valinnainen): WordPress teemat ja lisäosat
WordPress teemat
- teeman asennus, päivittäminen ja yhteensopivuus
- teemakohtaiset asetukset, teemojen kustomointi
- vinkkejä teeman valintaan
WordPress lisäosat
- kontaktilomakkeet, sosiaalisen median jakotoiminnot
- varmuuskopiointi, tietoturva
- Muita toimintoja kurssin osallistujien toiveiden ja tarpeiden mukaan
- vinkkejä lisäosien valintaan: yhteensopivuudet, lisäosien kokonaisuudet
Tiedot ja tilaaminen
- 1000€ + alv 24% / päivä
- Kesto: 1-2 päivää
Tilaa koulutus asiakaskohtaisena toteutuksena, joka voidaan räätälöidä tarpeisiisi. Koulutus voidaan toteuttaa 1-2 päiväisenä asiakkaan tarpeen mukaan.
Yrityskohtainen koulutus?
Tarvitsetko yrityksellesi tai organisaatiollesi räätälöidyn WordPress koulutuksen? Kerro tarpeesi ja pyydä tarjous.

Kouluttaja
Ilkka Olander on tehnyt verkkojulkaisemiseen, visuaaliseen suunnitteluun ja sosiaaliseen mediaan liittyviä koulutuksia vuodesta 2012. Sometekin lisäksi hän on vetänyt yrityskoulutuksia Soveltossa (2012-2014) ja Corellia Helsingissä (2015-2018) sekä opettanut mm. Aalto-yliopistossa, Metropoliassa, Helsingin kesäyliopistossa ja Helsinki Business Collegessa. Hän on kouluttanut monipuolisesti eri toimialojen yrityksissä mm. viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisia, toimittajia, virkamiehiä, opettajia ja oppilaitosjohtoa.