Verkkostrategia – koulutukset
Tuloksia verkossa: sisältömarkkinointi, sosiaalisen median strategia ja hakukoneoptimointi
Tuloksia verkossa
Verkon valloittaminen on helpompaa, kun ymmärtää sen lainalaisuuksia: sisältömarkkinointia, hakukoneoptimointia ja sosiaalisen median strategiaa. Kurssilla saat näkemyksen siitä, miten nämä usein erillisinä käsitellyt osa-alueet kytkeytyvät yhteen kokonaisvaltaiseksi strategiaksi, joka tuo tuloksia verkossa. Kurssin tehtävissä pääset kehittelemään omaa verkkostrategiaasi ammattilaisen ohjauksessa.
Kurssilla opit
1. luomaan asiakassuhteita verkossa
2. miten lisäät verkkosivuston näkyvyyttä sisältöjen avulla
3. mistä elementeistä sosiaalisen median strategia syntyy
4. hakukoneoptimoinnin logiikan.
Kurssi tarjoaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen sisältölähtöisestä verkkostrategiasta. Lisäksi kurssin tehtävänannoissa osallistujat pääsevät kehittelemään käytännössä omaa verkkostrategiaansa, jonka luomisessa kouluttaja tukee ja neuvoo.
Sisältölähtöisen verkkostrategian ymmärtäminen on nykyisin tärkeää miltei kenelle tahansa, joka haluaa menestyä verkossa. Kurssi soveltuu kaikille verkkoviestinnästä kiinnostuneille, yritysten tiedotus- viestintä- ja markkinointitehtävissä toimiville, sisällöntuottajille ja asiakaskontaktissa oleville.
Verkossa perinteiset markkinointistrategiat toimivat heikosti. Mainoksia klikataan harvoin – sen sijaan käyttäjät hakeutuvat kiinnostavien sisältöjen pariin. Sisältömarkkinointi, jossa keskitytään mainosviestien tyrkyttämisen (push) sijaan käyttäjien houkutteluun (pull), on noussut tärkeimmäksi tavaksi luoda asiakassuhteita verkossa.
Sisällöntuotanto ja sen leviäminen sosiaalisessa mediassa ovat avainasemassa, kun sivustolle halutaan kävijöitä. Ihmiset luottavat yhä enemmän vertaissuosituksiin ja yhä vähemmän mainontaan. Kestävä sosiaalisen median strategia luo pohjaa verkkonäkyvyyden kasvattamiselle.
Laadukas sisältö pärjää parhaiten myös hakukoneissa. Viime aikoina Googlen algoritmeja on kehitetty niin, että ”sosiaaliset signaalit” ovat hakukonenäkyvyyden kannalta tärkeämmässä roolissa. Hakukoneoptimointi, sosiaalinen media ja sisältöstrategia kietoutuvat kokonaisuudeksi, jonka kaikkien osien huomioiminen on tärkeää, jos haluaa saavuttaa tuloksia verkossa.
1. Päivä
Sisältömarkkinointi – iso kuva
- ”Content is the king” – internet-markkinoinnin kulmakivi
- Ymmärrä kuluttajaa verkossa
- Yritykset mediataloina
- Case -esimerkkejä: yritysblogit ja -mediat
Sisältöstrategia
- Sisältöstrategian elementit
- Organisaation tavoitteita tukeva sisältö
- Julkaisuaikataulu, äänensävy, roolit
- Sisältöpolku ja ansaintalogiikka
- Julkaisuvälineet
- Kieliasu, kuvitus, media ja artikkelien muotoilu
- Case -esimerkkejä
2. Päivä
Sosiaalisen median strategia
- Sosiaalisen median strategian elementit
- Millaista sisältöä jaetaan ja mistä puhutaan?
- Kanavien valinta
- Äänensävy, päivitysten aikataulutus
- Verkostojen luominen
- Roolit ja strategian jalkauttaminen
- Kanavakohtaisia vinkkejä: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ ym.
Hakukoneoptimointi sisällöntuottajalle
- Löydettävyyden merkitys
- Hakukoneiden logiikka
- Sisällön optimointi: avainsanalista ym.
- Tekninen optimointi: metatiedot ym.
- Sosiaaliset signaalit ja hakukoneet
- Toimivia reseptejä optimointiin
- Hakukoneoptimoinnin tulevaisuus
Tiedot ja koulutuksen tilaaminen
Hinta: pyydä tarjous
Kesto: 2 päivää
Tilaa koulutus asiakaskohtaisena toteutuksena, joka voidaan räätälöidä tarpeisiisi. Pyydä tarjous alla olevasta napista tai soita 050-5748041.
TILAA KURSSI >Löytyikö sopiva koulutus? Jos ei, niin kysy tarpeisiisi räätälöityä koulutusta verkkostrategiasta:
Asiakkaita
Kiitos luottamuksesta! Hienoja hetkiä on riittänyt niin isommissa kuin pienemmissäkin projekteissa.