050-5748041 | ilkka.olander (at) sometek.fi

Verkkostrategia koulutus

Verkkostrategia – koulutukset

Tuloksia verkossa: sisältömarkkinointi, sosiaalisen median strategia ja hakukoneoptimointi

Tuloksia verkossa

Verkon valloittaminen on helpompaa, kun ymmärtää sen lainalaisuuksia: sisältömarkkinointia, hakukoneoptimointia ja sosiaalisen median strategiaa. Kurssilla saat näkemyksen siitä, miten nämä usein erillisinä käsitellyt osa-alueet kytkeytyvät yhteen kokonaisvaltaiseksi strategiaksi, joka tuo tuloksia verkossa. Kurssin tehtävissä pääset kehittelemään omaa verkkostrategiaasi ammattilaisen ohjauksessa.

Kurssilla opit

1. luomaan asiakassuhteita verkossa
2. miten lisäät verkkosivuston näkyvyyttä sisältöjen avulla
3. mistä elementeistä sosiaalisen median strategia syntyy
4. hakukoneoptimoinnin logiikan.

Kurssi tarjoaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen sisältölähtöisestä verkkostrategiasta. Lisäksi kurssin tehtävänannoissa osallistujat pääsevät kehittelemään käytännössä omaa verkkostrategiaansa, jonka luomisessa kouluttaja tukee ja neuvoo.

Sisältölähtöisen verkkostrategian ymmärtäminen on nykyisin tärkeää miltei kenelle tahansa, joka haluaa menestyä verkossa. Kurssi soveltuu kaikille verkkoviestinnästä kiinnostuneille, yritysten tiedotus- viestintä- ja markkinointitehtävissä toimiville, sisällöntuottajille ja asiakaskontaktissa oleville.

Verkossa perinteiset markkinointistrategiat toimivat heikosti. Mainoksia klikataan harvoin – sen sijaan käyttäjät hakeutuvat kiinnostavien sisältöjen pariin. Sisältömarkkinointi, jossa keskitytään mainosviestien tyrkyttämisen (push) sijaan käyttäjien houkutteluun (pull), on noussut tärkeimmäksi tavaksi luoda asiakassuhteita verkossa.

Sisällöntuotanto ja sen leviäminen sosiaalisessa mediassa ovat avainasemassa, kun sivustolle halutaan kävijöitä. Ihmiset luottavat yhä enemmän vertaissuosituksiin ja yhä vähemmän mainontaan. Kestävä sosiaalisen median strategia luo pohjaa verkkonäkyvyyden kasvattamiselle.

Laadukas sisältö pärjää parhaiten myös hakukoneissa. Viime aikoina Googlen algoritmeja on kehitetty niin, että ”sosiaaliset signaalit” ovat hakukonenäkyvyyden kannalta tärkeämmässä roolissa. Hakukoneoptimointi, sosiaalinen media ja sisältöstrategia kietoutuvat kokonaisuudeksi, jonka kaikkien osien huomioiminen on tärkeää, jos haluaa saavuttaa tuloksia verkossa.

1. Päivä

Sisältömarkkinointi – iso kuva

  • ”Content is the king” – internet-markkinoinnin kulmakivi
  • Ymmärrä kuluttajaa verkossa
  • Yritykset mediataloina
  • Case -esimerkkejä: yritysblogit ja -mediat 

Sisältöstrategia

  • Sisältöstrategian elementit
  • Organisaation tavoitteita tukeva sisältö
  • Julkaisuaikataulu, äänensävy, roolit
  • Sisältöpolku ja ansaintalogiikka
  • Julkaisuvälineet
  • Kieliasu, kuvitus, media ja artikkelien muotoilu
  • Case -esimerkkejä

2. Päivä

Sosiaalisen median strategia

  • Sosiaalisen median strategian elementit
  • Millaista sisältöä jaetaan ja mistä puhutaan?
  • Kanavien valinta
  • Äänensävy, päivitysten aikataulutus
  • Verkostojen luominen
  • Roolit ja strategian jalkauttaminen
  • Kanavakohtaisia vinkkejä: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ ym.

Hakukoneoptimointi sisällöntuottajalle

  • Löydettävyyden merkitys
  • Hakukoneiden logiikka
  • Sisällön optimointi: avainsanalista ym.
  • Tekninen optimointi: metatiedot ym.
  • Sosiaaliset signaalit ja hakukoneet
  • Toimivia reseptejä optimointiin
  • Hakukoneoptimoinnin tulevaisuus

Tiedot ja koulutuksen tilaaminen

Hinta: pyydä tarjous
Kesto: 2 päivää

Tilaa koulutus asiakaskohtaisena toteutuksena, joka voidaan räätälöidä tarpeisiisi. Pyydä tarjous alla olevasta napista tai soita 050-5748041.

TILAA KURSSI >

Löytyikö sopiva koulutus? Jos ei, niin kysy tarpeisiisi räätälöityä koulutusta verkkostrategiasta:

Asiakkaita

Kiitos luottamuksesta! Hienoja hetkiä on riittänyt niin isommissa kuin pienemmissäkin projekteissa.

  • Saimme hyvää palautetta infografiikkakoulutuksesta opetus- ja kulttuuriministeriössä. Lämmin kiitos erinomaisesta koulutuksesta – se oli erittäin hyödyllinen myös infografiikkatyökaluja aiemmin käyttäneelle. Kouluttaja oli todella hyvä ja teoria-käytäntö-rakenne toimiva. Erityiskiitos typografiaan ja värimaailmaan liittyvistä huomioista!
    Heidi MäenpääOpetus- ja kulttuuriministeriö
  • Olemme saaneet sivuista paljon positiivista palautetta. Sivut näyttävät todella hyvältä ja muutos aikaisempaan sivustoon on valtava. Kiitos hyvästä ja joustavasta työstä!
    Antti Kasanen, varatoimitusjohtaja, Valmennuskeskus Public
  • Glase.fi sivuista tuli todella tyylikkäät ja toimivat, ja ne vastaavat hyvin nykyaikaisen tiedeviestinnän tarpeisiin. Sivujen ilmeessä tutkimushankkeen ydinteema, rajat, tulee onnistuneesti esille monimuotoisen kuvakielen kautta. Myös Glasen logo ammentaa oivallisesti rajatematiikasta ja jää hyvin mieleen. Sivuja on helppo päivittää itse, mikä on lisännyt niiden käyttömukavuutta ja helpottanut tutkimushankkeesta raportointia.
    Kristiina SilvanHelsingin Yliopisto
  • Ikikiukaan sivuista tuli erittäin hyvät, visuaaliset ja selkeät, ja niitä on aiempaa helpompi päivittää. Saimme myös hyviä ideoita sisällöntuotantoon, esimerkiksi IKI-tarinan esittämiseen sekä etusivun osioihin. Kuvankäsittely paransi selvästi tuotekuvien laatua. Tuotteiden suodattimet ja tunnisteet auttavat asiakkaita löytämään oikean kiukaan aiempaa paremmin. Myös kiukaiden ohjeet saatiin aiempaa selkeämmin ja helppokäyttöisemmin esiin.
    Seppo PöystiMarkkinointipäällikkö, Ikikiuas Oy
  • Kiitos sivustosta, ne ovat oman alan parhaat ja niitä kelpaa levittää. Idea puheterapian tietopankista oli erinomainen ja toteutus osaava. Täytyy sanoa, että olet hyvin olet sisäistänyt sisällöt ja kyennyt ne tiivistämään houkuttelevaksi paketiksi. Todella hienoa jälkeä, täytyy antaa täydet 10/10.
    Petri KaisamattiToimitusjohtaja, CogniMed Oy
  • Ilkalla on erinomainen kyky jalostaa asiakkaan aineistoa siten, että tarina soljuu verkkosivuilla houkuttelevasti. Visuaalinen ilme hahmottui ja rakentui kokeilujen myötä vaivattomasti. Myös valittuihin teknisiin ratkaisuihin saattoi luottaa. Lopputuloksena saimme hyvännäköiset sivut, jotka sopivat Teonsanan bisnekseen erinomaisesti.
    Minna KeinonenToimitusjohtaja, Teonsana

– Sometek –

Seuraavan tason osaamista.