X-Akseli
Tiedot
- Asiakas: X-Akseli Oy (Axelhealth)
- Vuosi: 2014-2020
Projektiin sisältyi
- WordPress -verkkosivut
- Visuaalinen ilme
- Valokuvaus
- Logo
Verkkosivustoon sisältyi
- Toiminnallisuudet: palautelomakkeet, uutisvirta, sosiaalisen median integrointi
- Sisällön sparraus: sisältörakenne ja viestinnän kärjet, helppolukuinen verkkoteksti, sisältöstrategia
- Kuvamaailma: valokuvat, kuvitus, kuvankäsittely, kuvakonsepti
- Responsiiviset sivut - skaalautuvat mobiilista aina 30" jättiruuduille
- Hakukoneoptimointi - metatiedot, hakukoneystävällinen sivurakenne & strateginen suunnittelu
- Sivuston jatkuva kehittäminen (2014-) ja päivitykset
- Monikielisyys: suomi, englanti, ruotsi
Vieraile sivustolla
"Kävijämäärät nousseet, asiakkaat kiittelevät sivujen ulkoasua"
X-Akseli (nyk. Axelhealth) on terveydenhuoltoalaan erikoistunut IT-järjestelmätoimittaja, joka on kasvanut viime vuodet nopeasti. AKSELI -järjestelmää käytetään Suomen suurimmissa sairaaloissa ja viedään ulkomaille. Sometek suunnitteli X-Akselin visuaalista viestintää 2014-2020 vastuullaan verkkosivut, visuaalinen ilme, logo ja valokuvaus. X-Akseli nousi tällöin alansa markkinajohtajaksi Suomessa. Ajanjakson huipennukseksi ulkomainen isompi toimija osti yrityksen 2020 ja nimeksi muutettiini Axelhealth.
Ensimmäiset sivut julkaistiin 2015 ja vuonna 2019 tehtiin isompi sivustouudistus käsittäen uuden logon ja ilmeen. Verkkosivuja varten tehtiin useita kuvaussessioita sairaaloissa eri puolella Suomea (esim. Oulun ja Tampereen yliopistolliset sairaalat, uusi Lastensairaala). Brändikuvat olivat tärkeä keino tehdä järjestelmä ymmärrettäväksi asiakkaille (asiakaspolun konkretisointi), sekä tuoda esiin asiakascaseja uskottavuuden lisäämiseksi. Lisäksi sivuilla käytettiin paljon ikoneita ja infografiikkaa, joiden avulla viestittiin abstraktimpia käsitteitä.
Sometek auttoi runsaasti akselilaisia sisältötyössä ja verkkostrategiassa. Kirkastimme X-Akselin pääviestit ja paketoimme heidän tuotteensa paremmin verkossa toimivaan muotoon (silmäiltävyys, hyötyjen selkeämpi esiinnosto, konkretiaa luova kuvitus). Sometek auttoi jäsentelemään sivuille kävijäpolut potilaan, sairaalan henkilöstön ja päättäjien näkökulmasta. Työntekijätarinoilla houkuteltiin uusia osaajia kasvuyritykseen. Uskottavuus nostettiin uudelle tasolle mm. asiakascasejen, kasvudatan ja yritystarinan avulla.
X-Akselin toimitusjohtaja Janne Argillander kertoo uudistuksen vaikutuksista:
”Sivuillamme vietetty aika on kasvanut ja kävijämäärät nousseet. Käyttäjät myös palaavat takaisin sivuille. Olemme saaneet asiakkailtamme kiittävää palautetta sivujen ulkoasusta.”