050-5748041 | ilkka.olander (at) sometek.fi

Blogi | Sosiaalinen media, oppiminen ja työ

Blogi – sosiaalinen media, oppiminen ja työ

  • Digitaalinen kirjasto

    Unelmien digitaalinen kirjasto

    Millainen olisi unelmiesi digitaalinen kirjasto? Voisiko sen osa olla digitietopalvelu, joka kuratoi, jakaa tietoa ja palvelee sosiaalisessa mediassa?

    by
  • Sosiaalinen yritys: arvot, missio ja visio

    Sosiaalinen yritys: jaetut arvot, missio ja visio

    Sosiaalinen yritys yhdistää ihmiset yhteisten arvojen, jaettujen kysymysten ja syvemmän tarkoituksen taakse. Sen ytimessä ovat missio, arvot ja visio.

    by
  • Sosiaalinen media ja journalismi

    Sosiaalinen media muuttaa journalismin

    Sosiaalinen media ja journalismi työpajan teemoja olivat vuorovaikutteinen journalismi, joukkoistaminen, suositukset verkossa ja toimittajan henkilöbrändi.

    by
  • WordPress verkkosivut

    WordPress valloitti verkon: 20% nettisivuista WordPress -alustalla.

    WordPress on verkon suosituin julkaisujärjestelmä. Se pyörittää jo yli viidesosaa verkkosivuista. Miksi isotkin brändit ovat valinneet WordPressin?

    by
  • Asiantuntija sosiaalisessa mediassa

    Asiantuntija sosiaalisessa mediassa

    Miten asiantuntija toimii sosiaalisessa mediassa? Tässä vinkkejä, miten Twitter, LinkedIn ja asiantuntijablogi voivat rakentaa asiantuntijuutta verkossa.

    by
  • Digitaaliset heimot ja niche-yhteisöt

    Oma olohuone verkossa: digitaaliset heimot ja niche-yhteisöt.

    Tulevaisuudessa hakeudumme verkossa yhä useammin niche-yhteisöihin oman digitaalisen heimon pariin. Esimerkkinä niche-yhteisöstä Digitalist Network.

    by
  • Kotisivut - sosiaalinen & mobiili sivusto

    Kotisivut 2015: sosiaalinen & mobiili sivusto

    Tulevaisuudessa kotisivut ovat yhä vähemmän pelkkä näyteikkuna ja enemmän vuorovaikutuskanava. Sosiaalinen ja mobiili sivusto alkaa olla minimistandardi.

    by
  • Yritys sosiaalisessa mediassa - tukikohta

    Yritys sosiaalisessa mediassa – onko perustus kunnossa?

    Sosiaalinen media on vain kuppi - kahvi sen pohjalla on sisältöä. Ja sisältöä ei kannata julkaista ensisijaisesti missään ulkoisessa some-palvelussa…

    by
  • Vintage-mainos Edison

    Mainostaminen jää häviäjille – voittajat muuttuvat mediataloiksi?

    Sosiaalisen median myötä yritys voi itse muuttua kiinnostavaksi mediaksi eikä sen välttämättä tarvitse mainostaa. Onko hyvä sisältö nykyisin parasta markkinointia?

    by
  • Sisältömarkkinointi - kohti parempaa yritysviestintää

    Sisältömarkkinointi – harppaus kohti parempaa yritysviestintää?

    Hyvä sisältömarkkinointi tuottaa ihmisille aitoa lisäarvoa: auttaa, opettaa ja ratkaisee ongelmia. Se puhuu laajasti koko alasta ja tavoittelee samoja hyveitä…

    by
  • Kotisivut vai yritysblogi? Molempi parempi

    Kotisivut kuolivat, yritysblogi kerää kävijät

    Sisällöltään köyhät yrityksen kotisivut ovat kohta historiaa. Ne eivät näy hakukoneissa eivätkä leviä sosiaalisessa mediassa. Sen sijaan yritysblogi voi moninkertaistaa…

    by
  • Sosiaalinen media ja oppiminen: iso kuva. Web 1.0, Web 2.0, Web 3.0

    Sosiaalinen media ja oppiminen: iso kuva

    Internetin kehityksessä voidaan erottaa vaiheet web 1.0, web 2.0 (≈sosiaalinen media) ja nupuillaan oleva web 3.0. Mistä näissä kehitysvaiheissa on…

    by