Mashable uutisoi hiljattain, että Yhdysvalloissa 86% potentiaalisista työnantajista tutkii hakijoiden sosiaalisen median profiilit, olipa ne jaettu tarkoituksella tai tarkoituksetta. Ensimmäinen asia, minkä myös sinun potentiaalinen työnantajasi tekee, on Google -haku nimelläsi. Oletko vielä tarkistanut, mitä saat hakutulokseksi?
Continue readingiPadit, sosiaalinen media ja Campus 2.0 Helsinki Business College:ssa
Helsinki Business College:ssa alkaa nyt syksyllä mielenkiintoinen kehityshanke, jossa oppimisen tueksi otetaan iPadit ja sosiaalisen median oppimisympäristö Campus 2.0. Hankkeessa on tarkoitus kehittää mm. mobiilia kenttätyöskentelyä (esim. työharjoittelut, yrityskäynnit), mediarikasta (video, kuva, ääni) oppimista ja omaehtoista portfoliotyöskentelyä.
Continue readingWordPress – paras web-ohjelmistoalusta oppilaitoskäyttöön
Campus 2.0:n voimanlähteenä toimii Wordpress, web:in suosituin julkaisujärjestelmä. Wordpress -alustaa käyttää 15,8% maailman web-sivustoista. Alustan käyttäjiin lukeutuu mm. mediataloja (New York Times, Le Monde), suuryrityksiä (Adobe, Sony, Samsung), ja uusmediayrityksiä (Spotify, Mozzilla, Yahoo)
Continue reading”Yhden luukun” malli: Campus 2.0
Some-välineiden avulla voidaan parantaa opiskelun laatua, mutta niiden käyttöön liittyy myös monia haasteita. Seuraavassa kuvailen pilotti-hankkeissa kohtaamiani ongelmia: some-ympäristöjen pirstaleisuutta, epäyhtenäisyyttä, teknistä monimutkaisuutta ja yksityisyyden puutetta. Esitän lopuksi ratkaisuni – ”yhden luukun” –mallin – joka ratkaisee monia näistä ongelmista.
Continue reading