050-5748041 | ilkka.olander (at) sometek.fi

Posts tagged with ‘sosiaalinen tiedonhaku’

  • Digitaalinen kirjasto

    Unelmien digitaalinen kirjasto

    Millainen olisi unelmiesi digitaalinen kirjasto? Voisiko sen osa olla digitietopalvelu, joka kuratoi, jakaa tietoa ja palvelee sosiaalisessa mediassa?

    by
  • Median digitalisoituminen - yksilölliset mediareitit

    Median murros: Massamediasta kohti yksilöllisiä mediareittejä.

    Kaikki maailman sisältö (tieto, musiikki, videot...) - valitsemastasi aiheesta ja luottamiesi asiantuntijoiden kuratoimana - selailtavissa missä vain, milloin vain, miltä…

    by
  • Digitaidot, mediataidot & informaatiotaidot

    2000-luvun kansalaistaidot: informaatio-, media- ja digitaidot

    Nykyisessä tietoyhteiskunnassa toimiminen vaatii uusia digitaalisen kansalaisen taitoja: informaatio-, media- ja digitaitoja. Niitä ei juuri koulussa opita.

    by
  • Tiedonhaku 2.0 - Miksi Google ei riitä?

    Miksi Google ei riitä? Tiedonhaku 2.0

    Valtaosa merkittävästä web-sisällöstä on Googlelle lähes näkymätöntä (ei hakutulosten ensimmäisellä sivulla). Salaisten algoritmien mukaan järjestetty linkkilista, jota muovaavat taloudelliset intressit,…

    by
  • Tulevaisuuden oppikirja - kuratoitu kokoelma web-resursseja?

    Tulevaisuuden oppikirja: kuratoitu kokoelma web-resursseja?

    Millainen tulevaisuuden oppikirja / oppimateriaali? Voisiko kuratointi olla yksi ratkaisu verkkosisällön hallintaan opiskelun yhteydessä?

    by
  • Kuratointi - Scoop.it

    Ehkä paras tapa löytää kiinnostavaa tietoa: kuraattorien yhteisö Scoop.it

    Voimakkaimpana välineenä tiedonhakuun pidän kuraattorien yhteisöjä - useista toistensa kanssa risteävien alojen asiantuntijoista koostuvia verkostoja, joka yhteistyössä suodattavat, lajittelevat, ja…

    by
  • Kuratointi ja sosiaalinen tiedonhaku

    Opas sosiaaliseen tiedonhakuun ja kuratointiin: välineet, strategiat, ihmiset.

    Kuratointia on pidetty varteenotettavana ratkaisuna internetin tietotulvan hallintaan. En ole vielä tavannut ketään, jonka mielestä idea ei olisi hyvä -…

    by
  • Henkilökohtaiset nettilehdet Zite ja Flipboard

    Älykkäät henkilökohtaiset web-lehdet Zite ja FlipBoard tehokäytössä

    Median kulutus, työ ja oppiminen ovat murroksessa. Perinteiseen massamediaan kuului sisältöjen monistaminen ja "työntäminen" kuvitteelliselle kohdeyleisölle (esim. alle 40 vuotiaat…

    by
  • Kuratointi ja sosiaalinen tiedonhaku

    Helpoin reitti parhaan sisällön luo: Googlen, Twitterin ja Facebookin kamppailu internetin herruudesta

    Tulevaisuudessa tullaan käymään kamppailu siitä, mikä web-palvelu onnistuu tarjoamaan ihmisille helppoimman reitin kiinnostavan sisällön luo. Useimmille ihmisille ratkaisu on ollut…

    by
  • Kuratointi ja sosiaalinen tiedonhaku

    Löydä, suodata, jalosta – kuratointi ja sosiaalinen tiedonhaku

    Nykyisin nettiin tuotetaan yhdessä päivässä enemmän sisältöä kuin mitä siellä oli olemassa kokonaisuudessaan vuonna 2003. Huomiotamme kuluttaa loputon ärsykevirta. On…

    by