050-5748041 | ilkka.olander (at) sometek.fi

Posts tagged with ‘jakaminen’

  • Tutkija sosiaalisessa mediassa

    Tutkija sosiaalisessa mediassa – verkkonäkyvyydellä on väliä.

    Luulisi, että sosiaalinen media ja tieteellinen tutkimus olisivat kuin luotuja toisilleen. Kuitenkin tutkijat ovat edelleen aliedustettuina somessa. Miksi?

    by
  • Sosiaalinen yritys: arvot, missio ja visio

    Sosiaalinen yritys: jaetut arvot, missio ja visio

    Sosiaalinen yritys yhdistää ihmiset yhteisten arvojen, jaettujen kysymysten ja syvemmän tarkoituksen taakse. Sen ytimessä ovat missio, arvot ja visio.

    by
  • Vintage-mainos Edison

    Mainostaminen jää häviäjille – voittajat muuttuvat mediataloiksi?

    Sosiaalisen median myötä yritys voi itse muuttua kiinnostavaksi mediaksi eikä sen välttämättä tarvitse mainostaa. Onko hyvä sisältö nykyisin parasta markkinointia?

    by
  • Kotisivut vai yritysblogi? Molempi parempi

    Kotisivut kuolivat, yritysblogi kerää kävijät

    Sisällöltään köyhät yrityksen kotisivut ovat kohta historiaa. Ne eivät näy hakukoneissa eivätkä leviä sosiaalisessa mediassa. Sen sijaan yritysblogi voi moninkertaistaa…

    by
  • Henkilökohtainen oppimisverkosto (PLN). Alustana Twitter

    Rakenna oma henkilökohtainen oppimisverkosto (PLN). Alustana Twitter.

    Viime aikoina on puhuttu yhä enemmän henkilökohtaisista oppimisverkostoista (PLN). Mistä niissä on kyse ja miten niitä rakennetaan? Esimerkkinä Twitter.

    by
  • Pelillistäminen - badget

    Pelillistäminen ja työ: Voiko ihminen muuttua?

    Pelillistäminen (gamification) tarkoittaa pelien mekaniikan soveltamista eri ympäristöihin, kuten työelämään, opiskeluun tai verkkopalveluihin. Työelämässä pelillistämisen avulla voidaan mm. lisätä työntekijöiden…

    by
  • Oppiva organisaatio

    Oppiva organisaatio: Vapauta ideoiden virta työyhteisössäsi

    Jos jokainen antaa vähän, kaikki saavat paljon. Sosiaalinen intranet, jossa saadaan luotua jakamisen kulttuuri, on mitä parhain kasvualusta oppivalle organisaatiolle.

    by
  • Tiedonhaku 2.0 - Miksi Google ei riitä?

    Miksi Google ei riitä? Tiedonhaku 2.0

    Valtaosa merkittävästä web-sisällöstä on Googlelle lähes näkymätöntä (ei hakutulosten ensimmäisellä sivulla). Salaisten algoritmien mukaan järjestetty linkkilista, jota muovaavat taloudelliset intressit,…

    by
  • Kuratointi ja sosiaalinen tiedonhaku

    Löydä, suodata, jalosta – kuratointi ja sosiaalinen tiedonhaku

    Nykyisin nettiin tuotetaan yhdessä päivässä enemmän sisältöä kuin mitä siellä oli olemassa kokonaisuudessaan vuonna 2003. Huomiotamme kuluttaa loputon ärsykevirta. On…

    by
  • Sosiaalisen median välineet opetuksessa

    10 etua sosiaalisen median käytöstä opiskelussa

    Sosiaalisen median välineet tukevat luovaa, verkostomaista ja yhteisöllistä oppimista ja niistä voi hyötyä lähes kaikessa opiskelussa. Seuraavassa lyhyesti joitakin sosiaalisen…

    by